Member details

Harry Potter

Harry Potter
Harry Potter (15855)
Join

Sort by: -Old first- | New first

11 Mar, 20:28
*dit topic is na bespreking van een aantal actieve leden van het topic, wat gebeurde er na.. opgestart.

Hallo!
Welkom bij het topic van 'schrijf mee aan Harry Potter'
De regels zijn:
5 regels per bericht(dus niet 5 alinia's!)
We doen dit met hoofdstukken, als je denkt dat het hoofdstuk is afgelopen(en dan niet meteen naar 20 zinnen ofzo) dan mag je alle zinnen aan elkaar plakken als een echt hoofdstuk. En vertel je de titel voor het volgende hoofdstuk.
We beginnen dat Harry 11 is en we verwachten geen acties die hij pas zal doen als hij 15 of 16 is.
We beginnen bij de Duffelingen.
Ik verzin het 1e hoofdstuk!

1. Toen ik nog een gewone jongen was.
11 Mar, 20:36
Goed uitgelegd:-d :-p
1. Harry werd zoals gewoonlijk wakker van zijn tante Petunia.
2. Langzaam kwam hij uit zijn kamer, of beter gezegd zijn bezemkast.
3. Want Harry sliep in de bezemkast in het huis van zijn oom, tante en neefje op de ligusterlaan.
4. Dit kwam omdat zijn ouders waren omgekomen toen hij nog maar een baby was.
5. Hij wist niet precies wat er gebeurd was, want vragen stellen aan de Duffelingen was niet verstandig als je rustig wilde leven.
11 Mar, 20:49
6. Het enige wat hij vertelt heeft gekregen is dat zijn ouders zijn omgekomen bij een ernstig ongeluk.
7. Hij liep naar de keuken en wachtte op het eerste commando dat hij van zijn oom en tante zou krijgen.
8. 'Maak mijn koffie!'schreeuwde oom Herman.
9 Harry liep naar de koffiepot en plotseling hoorde hij een geluid bij de brievenbus.
10. De post was er!
11 Mar, 20:57
11. Ga de post halen jongen, bulderde oom Herman!
12. Harry deed zoals gewoonlijk wat hem gevraagd werd, om gedonder te voorkomen.
13. Op de deurmat lagen twee identieke enveloppen, eentje voor Harry en eentje voor tante Petunia.
14. Maar ik krijg nooit post, dacht Harry en waarom heeft tante Petunia eenzelfde soort brief gekregen?
15. Harry hoorde oom Herman vanuit de keuken schreeuwen: Schiet eens op onverlaat, we hebben niet de hele dag de tijd!
11 Mar, 21:10
Hé Petra, jij ook hier:-p
16. Langzaam liep Harry terug naar de keuken.
17. Onderweg keek hij naar de achterkant van de envelop.
18. Er stond een teken op de achterkant: met een leeuw, een slang, een das en een raaf.
19. Eenmaal bij de keuken gaf hij één envelop aan Petunia en begon die van hem open te maken.
20. Na een paar seconden griste oom Herman de envelop uit zijn handen.
11 Mar, 21:14
Ja, ik dacht laat ik het hier ook eens proberen! ;-)

21. Geef die brief hier, siste oom Herman met hier en daar een spetter spuug.
22. Ik kan me niet voorstellen dat iemand jou belangrijk genoeg vindt om een brief te sturen!
23. En wat voor brief heb jij daar Petunia, vroeg oom Herman, terwijl hij de brief van Harry openscheurde.
24. Oh, het is niks, fluisterde Petunia...
25. Jawel, het is wel wat, riep Dirk tussendoor, het is dezelfde envelop als van die sukkel!
11 Mar, 21:44
ugh, wil ik ook wel 's proberen dit, ben alleen niet zo creatief, iemand tips voor me ??
12 Mar, 09:32
@ Vera: Fijn dat je gestart bent!
@ Daniel: gewoon proberen joh.

26) Oom Herman begon behoorlijk rood aan te lopen.
27) Hij keek naar de envelop, keek naar tante Petunia en scheurde de brief doormidden.
28) "Oom Herman" zei Harry, "Mijn naam stond ook op de brief, dus is die brief voor mij!"
29) 'houd je mond brutale vlegel! Ga naar de bezemkast, en snel" bulderde oom Herman.
30) "Dit is niet eerlijk!" schreeuwde Harry terug, "Ik heb er recht op om die brief te lezen!"
12 Mar, 13:56
Fijn dat we weer begonnen zijn:-d

31)Oom Herman stond op en duwde Harry en Dirk naar de gang.
32)Dirk zette het op een schreeuwen, maar dit mocht niet helpen.
33)Harry lag op de grond en Dirk stond bij het sleutelgat af te luisteren.
34) Harry kon oom Herman en tante Petunia niet zien.
35)Plotseling hoorde hij oom Herman zeggen:"Waarom heb jij ook zo'n brief gekregen?"
12 Mar, 14:25
ik denk dat ik ook eens probeer

36) "weet ik niet" zegt tante Patunia met een bibberige stem.
37) "laten we ze verbranden, dan hebben we er geen last meer van" zegt oom Herman.
38) "ik hoop dat je gelijk hebt" zegt tante Patunia.
39) even later ruikt Harry een geur van verbrand perkament.
40) Harry raapt al zijn moed bijeen en gaat naar binnen.
12 Mar, 15:40
41) Harry werd volkomen genegeerd door de rest van de familie.
42) Er heerste een akelige stilte en Harry kreeg het gevoel dat als blikken konden doden, hij nu gedood zou worden.
43) "Harry" Ga de afwas doen schreeuwde Oom Herman.
44) Harry liep braaf naar de keuken en hoorde in de gang de brievenbus klapperen.
45) "Dat is vreemd" dacht Harry. "De post is zonet geweest. Wat zou er aan de hand zijn?'
12 Mar, 15:50
46) Harry was al onderweg naar de gang toen hij wreed aan de kant werd gedrukt door oom Herman.
47) Oom Herman kwam even later spierwit de keuken weer binnen.
48) Hij hield vier enveloppen omhoog.
49) Tante Petunia slaakte een gilletje toen oom Herman haar twee gaf.
50) "Naar jullie kamer alle twee!" schreeuwde oom Herman.
12 Mar, 17:50
51)Maar Harry had het gehad en bleef staan, waarom weg gaan als hij toch wel in elkaar zou worden geslagen, al was het om niets.
52)"WEGWEZEN" schreeuwde Oom Herman.
53)Harry bibberde, achteraf gezien was het toch niet zo'n goed idee geweest, en hij sprintte naar boven.
54)"Wat ben jij dom" snoof Dirk "vergeleken met jou" mompelde Harry.
55)"Wat?" schreeuwde Dirk, Harry keek hem bangig aan "zeg het dan" bulderde Dirk "waarom?" had Harry nog net de moed om te zeggen "omdat ik het niet verstond" vertelde Dirk sip.
12 Mar, 18:20
56) Harry keek Dirk aan en zei: "Waarom sluipen we niet naar benende misschien kunnen we wat horen?"
57) Harry lag weer op de grond en Dirk stond bij het sleutelgat.
58) Ze konden met moeite het gesprek van tante Petunia en oom Herman volgen.
59) Plotseling hoorden ze voetstappen dichtbij komen en ze vlogen met z'n tweeën naar boven.
60) In de slaapkamer van Dirk keek Dirk Harry met grote ogen aan.
12 Mar, 18:47
61. 'Wat' zei Harry die Dirk verbaasd aankeek.
62. Dirk leek zo nog dommer dan normaal, en dat zei heel veel.
63. 'Hoorde je, hoorde je niet wat ze zeiden?' vroeg Dirk aarzelend.
64. 'Nou, een gedeelte. Hoezo?'
65. 'Maar wat heb je dan gehoord.' zei Dirk, maar toen hij dat zei leek hij opeens weer een beetje op de Dirk die Harry kende.

Subject Started by  Replies   Last 
Kelly :peace:
8694 today, 22:00
Lennart
14 today, 20:57
Iriss...:goaway:
1189 today, 20:44
Mandy
3167 today, 20:42
Mirte :cat:
1581 today, 19:37
kc-dennis